V současné době velkých obchodních center a nakupování přes internet je rozhodně velmi náročné otevřít si malý soukromý obchod. Konkurence je příliš velká a obstát je obtížné. Přesto mnoho lidí vnímá současný trend jako neosobní a příliš konzumní. Ti dříve narození vzpomínají na malé útulné obchůdky. Lze předpokládat, že trh si návrat k těmto malým malebným obchůdkům vyžádá, protože v současné době určitě na trhu chybí.
Malý krámek, ale uvnitř velké věci, které v nákupním centru nenajdete. Poetika lidí, kteří své podnikání berou jako srdcovou záležitost. To je to, co zabírá na mnoho lidí a co zároveň není úplně ideálním vstupem pro podnikání. Mít obchod jako srdcovou záležitost totiž nestačí. I když si chcete otevřít malý půvabný obchůdek, musíte opravdu důsledně promyslet obchodní strategii, jinak to prostě nepůjde.
Jaký typ sortimentu budete nabízet?
Jaký typ sortimentu chcete nabízet? Pokud nabízíte zboží určené k okamžité spotřebě, například pekařství, určitě není od věci spojit to s příjemným posezením a nabídkou nápojů. Aby si lidé k Vám zvykli chodit pravidelně a ještě strávili příjemnou chvilku u dobré kávy či čaje.
Pokud nabízíte zboží trvanlivé, třeba domácí džemy, zdravou výživu, či specifické zboží jako například domácí produkty nebo výtvarné potřeby, překonejte své předsudky a zřiďte si paralelně s kamenným obchůdkem také e-shop. Je to ideální propojení.
Součástí obchodní strategie by měly být také různé akce pro zákazníky.
Každopádně obstát v tomto ohledu není nijak snadné. Je třeba myslet na to, že zákazníci, kteří rádi chodí do podobných obchůdků, chtějí dostat něco jiného a to nikoli jen zboží. Jedná se jim o atmosféru, příjemné popovídání si, zastavení se v čase. Je třeba se ptát, co udělat pro to, aby zákazníci byli maximálně spokojení a rádi se vraceli a případně také doporučili Váš obchůdek svým přátelům.