Kdo začne provozovat e-shop se zásilkovou službou, tedy máme tím na mysli situaci, kdy se objednané zboží expeduje na adresu zákazníka, aniž by byl nucen jej osobně vyzvedávat ve skladu nebo v kamenné prodejně, bude také muset řešit v rámci provozních nákladů i balicí a výplňový materiál. Bude zapotřebí obstarat dostatek kartonových krabic a to, čím se zabalí odesílané zboží.
Rozhodně zapomeňte na balení předmětů do starých novin, ačkoli to ještě některé obchod dělají. Toto je ale možné spíše tam, kde tiskařská barva svým zápachem a tendencí obarvovat vše kolem sebe nic nepoškodí. Standardní však bývá spíše řešení všestranné, univerzální, kam patří kartonová vlna, bublinková fólie, stretch fólie či výplňové vzduchové polštářky.
Jestliže máte velký obrat objednávek a pomalu je nestíháte expedovat, bude nutné v tomto směru vsadit na balicí techniku. Jsou to speciální stroje, které produkují potřebný výplňový materiál v takovém rozsahu, s nímž budete zvládat svůj prodejní program na jedničku. Vyrábět si vlastní výplňové polštářky nebo kartonovou střiž z použitého kartonu je mnohem snazší a výhodnější, než tento materiál draze nakupovat.
Výhodou tohoto procesu je také to, že se nemusíte obávat balit i velmi křehké výrobky. Tím pádem lze zákazníkům zasílat i sklo, porcelán (nádobí – talíře, skleničky), výrobky z plastu včetně hraček, svítidla, domácí spotřebiče, elektrické nářadí, bytové dekorace a doplňky a mnoho dalších předmětů.
Balicí a výplňové výrobky se zcela záměrně produkují z takového materiálu, který je levný a zároveň patří mezi druhotné suroviny. Zákazník má tedy možnost po vybalení zboží ihned odnést plast nebo papír do kontejneru s tříděným odpadem, čímž nezatěžuje životní prostředí. Většina tohoto materiálu pak končí na třídicích pásech a putuje na recyklační linky.